Oscillation  ::: The Weather 
×
, , sky colour:
×

03.05.2025  21:00 

Catherine Lamb Rebecca Lane Bryan Eubanks (Sacred Realism)—Prisma Interius IV 

Bassfluit, altviool, stemmen, synthesizer; 60′ 
Catherine Lamb, 2017 

Prisma Interius IV van Catherine Lamb is zowel auditief als in samenwerking ontwikkeld met Rebecca Lane en Bryan Eubanks, uiteindelijk voor open instrumentatie van niet-gelokaliseerde, toonaanhoudende instrumenten. Dit stuk vereist een auditieve transmissie naar de Secondary Rainbow Synthesizer (een eenvoudige digitale synthesizer die bandbreedtefiltering van live geluidsvelden buiten de ruimte gebruikt). Harmoniemateriaal wordt gefilterd uit natuurlijke geluiden en ademhalingen naar het timbre en harmonieën van de instrumenten en stemmen. Prisma Interius is een uitgebreide serie van werken, variërend van solisten tot kamerorkest, allemaal gebaseerd op de interacties van de Secondary Rainbow Synthesizer met live geluidsvelden en instrumenten. 

https://www.sacredrealism.org/artists/catherine-lamb/works/?work=prisma-interius-iv 

©Josh Wells ©Josh Wells 

Catherine Lamb is een actieve componist die de interactie van toon, samenstellingen van vormen en schaduwen, fenomenologische uitbreidingen, staten tussen buiten/binnen, empathie en de lange inleidingvorm verkent. Ze woont momenteel in Berlijn, waar ze componeert, lesgeeft en samenwerkt (waaronder de mede-opgerichte Harmonic Space Orchestra). 

https://www.sacredrealism.org/artists/catherine-lamb/ 

Bryan Eubanks ontwikkelt zijn muziek door solo-werk en samenwerking. Sinds 1999 heeft hij deelgenomen aan vele korte en lange termijnprojecten en presenteert hij regelmatig zijn werk internationaal. Hij is actief in verschillende contexten: improvisatie; het componeren van elektronische en akoestische werken voor kleine ensembles, solo-instrumenten, computers en elektronica; het organiseren en cureren van concerten voor andere kunstenaars en het bouwen van elektronische instrumenten. Hij woont momenteel in Berlijn. 
https://www.sacredrealism.org/artists/bryan-eubanks/ 

Rebecca Lane verkent intonatie als een sociale en perceptuele praktijk, met de focus op reine/rationele stemming en de relationele aspecten van het klinken/activeren van dit materiaal met anderen. Haar praktijk wordt geïnformeerd door voortdurende relaties met componisten (zoals Catherine Lamb), samenwerkingen (zoals distances bending met Clara de Asís) en verschillende duo’s en ensembles (inclusief Harmonic Space Orchestra), waarbij ze verschillende fluiten gebruikt (in het bijzonder de Kingma System kwarttoonfluiten).